Csoportos jóga

Klasszikus Hatha jóga órák

A rövid elcsendesedés a jógaórák elején annak az ideje, hogy magunk mögött hagyjuk a napi gondokat, a rohanást és lélekben is megérkezzünk az órára. Testünk alapos átmozgatását követően statikus testhelyzetekben nyújtjuk, erősítjük az izmokat és szalagokat, átmozgatjuk az ízületeket, hatást gyakorlunk az emésztés folyamatára, a belső elválasztású mirigyek működésére, hangoljuk az idegrendszert, figyelemösszpontosító képességünk is alaposan megedződik. Minden jógaóra egy ívet alkot: finom átmozgatástól haladunk az erőteljesebb gyakorlatok felé, majd a fokozatos levezetést követően az óra végi relaxációban lehetőségünk van test és elme teljes mértékben való ellazítására.

  • Harmonizálja a test energiáit, a vérkeringést, az idegrendszer és a hormonrendszer működését
  • Oldja az energetikai blokkokat, méregtelenít és fiatalít
  • Fejleszti a koncentrációs képességet, erősíti a belső egyensúlyt
  • Nyújtja, lazítja és erősíti az izmokat
  • Edzi az ereket és az idegeket
  • Javítja a testtartást, korrigálja a tartáshibákat
  • Növeli a test és a tudat rugalmasságát, fokozza a hajlékonyságot
  • Elősegíti az egészség megőrzését, segíti a gyógyulást

Az órát kezdőknek, haladóknak és otthon gyakorlóknak egyaránt ajánlom.

Gerincjóga

A Gerincjóga az alkalmazott jóga irányzatok közé sorolható. Az alkalmazott jóga nem használja a jóga teljes eszköztárát inkább egyedi területeken konkrét célok elérésével foglalkozik. Ez lehet megelőzés, illetve irányulhat a már kialakult gerincproblémák rehabilitációjára.

A Gerincjóga olyan csoportos vagy privát mozgásterápia ami a Hatha Jóga elemeit használja a fizikai test egészségének helyreállítására és a megfelelő légzés elsajátítására, ami kihat az egész testre. A helyes légzés tudatosításának, megfigyelésének nagy szerepe van a Gerincjógában mivel a légzés hatással van a fizikai és mentális folyamatokra, elősegíti a relaxációt is.

A Gerincjóga szerepe biztonságosan nyújtani és erősíteni a hát tartóizmait, elsősorban távolítani a csigolyatesteket egymástól és centralizálni a porckorongot a helyére, ami a sérves esetek többségében az irritációt okozza, Összehangolja a mozgást a légzéssel. A Gerincjóga növeli az ízületi hajlékonyságot főleg a gerincben, javítja a testtudatot, a keringést, koncentrációs készséget és oldja a stresszt.

Fontos!

Ha gerincsérved van és hason fekvésből csak fájdalom kíséretében tudod kinyomni magad a karoddal, miközben a csípőd a talajon marad (kobra típusú gyakorlatok) akkor, nem ajánlom a csoportos gerincjógákat. Mivel a gerinc melletti izmok megfeszítése lehet még jobban fogja irritálni a kitüremkedett porckorongod által nyomott ideggyököket… Nektek elsősorban a csigolya testek távolítása a cél és hogy megtanítsuk az izmoknak a csigolyák eltartását. Ezek erősítik is, addig célszerű ezeket a gyakorlatokat végezni, amíg a gyöki tünetek pl. lábba sugárzó fájdalom megszűnik. Rehabilitációs kezelést, gyógytornát ajánlok, addig amíg nem tudsz csatlakozni a csoportos órákra.
Szeretettel várok mindenkit privát és csoportos gerincjóga órámon.